A Walk To Remember - Kapitel 8. :)

1. Demi Lovato. 2. Jag saknar dej. 3. Justin gråter.

Jag stirrar på honom med besvikna ögon. Jag ser att han leer lite lätt men får sedan sitt ledsna ansikte igen. Jag ignorerar honom totalt & går vidare. Alla skriker Melody i bakrunden för att jag ska vända. Men jag vänder mig inte om utan Jennifer & jag går tillsammans till matsalen och ignorerar alla i bakrunden totalt.

Vi sätter oss vid ett bord, idag är det grönsaksopa, vilket är sjukt äckligt. Iallafall i skolan så jag äter inte så mycket. Jag är mest rädd över att Justin fortfarande ska vara utanför. Han kommer stoppa mig, men jag är väldigt arg på honom så det kommer inte ändras.

" Snälla gumman kom ut igen. Jag kommer vänta på dig. Okej... Puss. " Jag läser smset och visar det för Jennifer. Jag ser hur arg hon blir, hon blir mest avundsjuk tror jag. Även att hon inte gillar Justin och hans musik.

Vi går försiktigt ur matsalen och jag gömmer mig bakom Jennifers rygg. Endå ser han mig och ropar Melody. Jag går fram till honom. Jag ska säga till honom en gång för alla att det inte kommer bli någonting emellan oss. Jag tar tag i hans arm & han försöker kyssa mig men jag hindrar honom. Vi ställer oss tillsammans i ett hörn där jag berättar för honom hur läget ligger till..

- Justin, du förstår inte hur sårad jag blev när jag såg dig & Selena tillsammans. Jag blev helt tom & jag visste inte vad jag skulle göra. Jag har väldigt svårt att glömma & förlåta. Det borde du vetat. Jag var oerhört förälskad i dig Justin. Säger jag och börjar sedan gråta igen.

- Förlåt verkligen. Jag gillar inte Selena på det sättet, det blev liksom bara så med kyssen. Var du förälskad mig? Om jag hade vetat så hade jag inte gjort så. Säger han och leer.
- Hur ska jag kunna lita på dig igen? Ja, det var jag.
- Förlåt jag ska aldrig göra om det. Kan vi inte gå på en konsär tillsammans ikväll? Som vänner, som du vill. Snälla, Demi ville att vi skulle komma...
- Hmm, okej...

Kort som sagt. 1 timme senare var skolan slut & Justin skjutsade hem mig. Väl hemma tog jag lite hårspray i håret och bytte skor till Converse. Sen åkte jag till skolan igen, där Justin befann sig för att göra en intervju. Jag ser honom direkt när taxin stannar. Jag ger honom en kram och sedan åker vi tillsammans till konsären.

- Vad fin du är. Säger Justin med flörtig röst.
- Hmm, tack. Du ser inte så illa ut du heller. :)

Vi sätter oss på våra sittplatser & hör alla andra Demi fans skrika. Demi anländer och showen drar igång. Under showen så håller vi hand & det kommer många fans som vill ha Justins autograf. Så självklart ställer han upp på det. Efter showen måste jag nog säga att Who's that boy och Skyscraper var dem bästa låtarna hon sjöng live. Vi går genom en bakdörr som leder oss backstage. Där möter vi en svettig Demi som hälsar på oss glatt. Vi kramar varandra & sätter oss i soffan. Vi pratar på i säkert 2 timmar tills Demi avbryter och frågar Justin en grejjj..

- Justin, ska du eller jag berätta för Melody?
- Berätta vad? Säger jag med förvånande röst.
_____________________________________________
3 KOMMENTARER så kommer nästa del imorgon. :) Det kan vara en del stavfel för att jag är otroligt trött. Kramis... :)

PS: Ni som inte läst från början. Jag råder er att läsa från början annars kommer ni nog inte fatta någonting i framtiden. Börja från kapitel 1! :)

Kommentarer
Postat av: Josse

Gryymt bra!! Skriv meeeeeeeeeeeeeer.

Längstar tills nästa kapitel!!

kram♥

2011-11-21 @ 20:23:09
URL: http://foreverbbieber.blogg.se/
Postat av: Sarah Carlsten

Svara på dagens fråga sötis!

2011-11-21 @ 20:43:54
URL: http://sarahcarlstens.blogg.se/
Postat av: Moa

Såå spännande! MEER! ;D

2011-11-21 @ 21:13:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!